قیمت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور چیست؟
دیزل ژنراتور (موتور دیزلی مولد برق) نوعی ژنراتور است که به وسیله یک موتور که از سوخت دیزل استفاده می کند کار می کند. از دیزل ژنراتور معمولا برای مصارف برق استندبای در زمانی که شبکه سراسری قطع یا زمانی که در دسترس نیست استفاده می شود ولی کاربردهای مصرفی دائم نیز دارند.
دیزل ژنراتور ها ابعاد مختلفی دارند که این ابعاد توسط توان ظاهری آن ها مشخص می شود. توان ظاهری در مهندسی برق با واحد ولت آمپر (VA) بیان می شود. دیزل ژنراتور های کوچک که تا حدود دویست 200 کیلو ولت آمپر (KVA) را تولید می کنند در مصارف استندبای کاربرد بسیاری دارند. همچنین دیزل ژنراتورهایی با قابلیت تولید توان در مقیاس مگا ولت آمپر نیز وجود دارند که از برخی از آنها در شبکه های قدرت کوچک استفاده می شود.
دیزل ژنراتور، به ترکیبی از موتور دیزل، ژنراتور و انواع متعلقات فرعی از قبیل شاسی، اطاقک پوشاننده (کانوپی) ، عایق‌های صدا، سیستم‌های کنترل، قطع کننده‌های استندبای مدار، سیستم مولد گرما، سیستم استارت اتومات و غیره که به منظور تولید برق استفاده می‌شود، می‌گویند.

قیمت دیزل ژنراتور

چهارشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۳۶ ق.ظ

 

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور ; قیمت دیزل ژنراتور ; تابلو چنج آور ; کلید چنج آور ; دیزل ژنراتور بنز

دیزل ژنراتور (موتور دیزلی مولده برق) نوعی ژنراتور است که به وسیله یک موتور که از سوخت دیزل استفاده می کنند کار می کند. از دیزل ژنراتور معمولا برای مصارف برق استندبای در زمانی که شبکه سراسری برق قطع یا زمانی که در دسترس نیست استفاده می شود ولی کاربردهای مصرفی دائم نیز دارند.

دیزل ژنراتور ها ابعاد مختلفی دارند که این ابعاد توسط توان ظاهری آن ها مشخص می شود. توان ظاهری در مهندسی برق با واحد ولت آمپر (VA) بیان می شود. دیزل ژنراتور های کوچک که تا حدود 200 دویسته کیلو ولت آمپر (KVA) را تولید می کنند در مصارف استندبای کاربرد بسیاری دارند. همچنین دیزل ژنراتورهایی با قابلیت تولید توان در مقیاس مگا ولت آمپر نیز وجود دارند که از برخی از آنها در شبکه های قدرت کوچک استفاده می شود.

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور یا موتورهای مکانیکی تولید انرژی الکتریسیته، از دو قسمت موتور ( موتوری مکانیکی که انرژی سوخت های فسیلی را به انرژی مکانیکی یا حرکتی تبدیل می کند ) و استاتور ( ژنراتور مولدی که انرژی مکانیکی را به نیروی الکتریکی و برق تبدیل می کند ) متشکل است. دیزل ژنراتور ها یا موادین برق، با توجه به ابعادشان قادر هستند تا برق لازم برای روشن کردن لامپ تا برق مصرفی یک کارخانه یا بیمارستان و شهر بزرگ را تامین نمایند. دیزل ژنراتور ها معمولا در مراکزی مورد استفاده قرار می گیرند که به شبکه برق اصلی همان نیروگاهی ( مانند برق شهری ) دسترسی ندارند و یا نیازمند تقویت آن هستند. از پر اهمیت ترین این اماکن می توان به ادارات، مجتمع های مسکونی بزرگ و حتی قطار و کشتی ها اشاره کرد.  دیزل ژنراتور ها معمولا به دسته های مولد اضطراری، مولد دائم، مولد اساس، و مولد چند منظوره تقسیم می شوند. مولد اضطراری یا استندبای، همانگونه که از نامش مشخص است، وظیفه تامین برق در هنگام قطع برق نیروگاهی را دارد. این نوع دیزل ژنراتور ها در دو حالت « شروع کار به هنگام قطع برق نیروگاهی » و « کار به موازات برق اصلی شهری با انرژی کم » در بازار موجود می باشند که هریک بنا به ویژگی های ساختاری، توانایی و شرکت سازنده اش رتبه بندی می شوند. مدل بعدی دیزل ژنراتورها مولد های اساس دائمی هستند که توانایی تولید برق با جریانی ثابت را دارند. مولد های اساسی دسته ای از دیزل ژنراتورها هستند که در اماکنی که نیاز فصلی و موقتی به برق دارند ( هماننده کارگاه های عمرانی و راه سازی دور افتاده ) مورد استفاده قرار می گیرند. دسته آخر مولدهای الکتریسیته هم مولدهای چند منظوره می باشند که دارای ویژگی 2 گروه قبلی ( دائمی و پایه ) در خود بوده و بنا به نیاز در نقش هریک قابل استفاده می باشد. این مولدها با توجه به ویژگی های کاربردی و فیزیکی خود، بسیار با صرفه بصرفه می باشد.

یکی از روش های محبوب استفاده از دیزل ژنراتور ها، اتصال موازی یا سنکرون آن ها به یکدیگر می باشد که به تعبیر به آن «جزیره» می گویند. این جزیره ها که از اتصال 2 تا 30 مولد بوجود می آیند، بدون وابستگی به شبکه برق، دارای قدرت زیاد، نوسان کم و بسامد، شدت جریان و فازی یکسان می باشند .